15 Mart 2019 Cuma

BİR GENÇ KIZIN GİZLİ DEFTERİ KİTAP YORUMU

Yazar: İpek Ongun

Sayfa Sayısı: 263

Yayın Evi: Artemis 

BİR GENÇ KIZIN GİZLİ DEFTERİ KİTAP YORUMU

Merhabalar sevgili okurlar; bugün sizlere İpek Ongun'un bir serisinin ilk kitabı olan ''bir genç kızın gizli defteri'' kitap yorumunu paylaşmaya geldim. Kendisini geç keşfettim. Çünkü serisi 90 lı yıllarda çıkmış. Ancak ben sokakta kitap satıcısında görüp, merak edip satın almam sonucu bu yazarı tanıdım. İyi ki de tanımışım. Kalemi çok akıcı. Sıradan bir kızın hayatını bize öyle bir sunmuş ki sanki arkası yarın dizi izler gibi kitabı büyük bir merak ve arzu ile okuyorsun.

İsterseniz sizlere kitaptaki kişileri tanıtayım;
Serra, başrolümüz. İlk başlarda kilolu, sivilceli öz güveni olmayan bir kız olsada sonradan değişiyor. Aynı zamanda da bir kitap kurdu :) 
Sırma, Serra'nın kuzeni. Biraz kokoş ve havalı bir tip ama onu da çok seviyorum.
Ayşegül, Serra'nın Ankara'daki en iyi arkadaşı. Güzel ve iyi bir kız. 
Atasay, Serra'nın ilk aşkı. İlk başta Serra'yı fark etmese bile Serra değişince peşinden koşuyor ama artık Serra pas vermiyor.
Cüneyt, Atasay'dan sonra Serrra'nın hoşlandığı tip, sonradan sevgili oluyorlar. 
Zeynep ve Tümay, İzmir'den Serra ve Sırma'nın arkadaşları. Çok iyi, güzel ve komik kızlar. Tümay yüzücü. 
Bora,Sırma'nın sevdiği havalı çocuk. 
Serpil,o da Bora'yı seviyor ve Sırma gibi kokoş.
Selin Abla, üst sınıflardan çok tatlı biri.
Özge Ağabey, adının kız adı olmasına biraz şaşırdım :D O da üst sınıflardan ama biraz sert bir tip.

Kitaptaki baş karakter olan Serra'nın tuttuğu günlük olarak ele alınmış bir kitap. Günlük tutmayı çok sevdiğim için ben zevkle okudum. Bence sizlerde heleki genç kızlar bu kitaba bayılacak ben hemen oğlumun sınıfındaki bir kız arkadaşına kitabı okuması için vereceğim. Bence sizlerde genç kıza hediye almanız gerektiği anda bu kitabı tercih edin. Kitap gerçektende çok güzel bir solukta okunup bitecek cinste ilerleyen kitaplardan. Ben zevkle okudum. Hatta şuanda serinin diğer kitaplarını okuma arzusu içindeyim....


~Kitaptan alıntı~

Sevgi, dünyanın en güzel duygusudur. Sevmeyen insanlar yaşam boyu katı ve hoşgörüsüz olurlar. Birini, bir şeyleri sevebiliyorsan, utanacağına kendinle gurur duymalısın.
Duygudan yoksun akıl ,topaldır.
Akıldan yoksun duygu, kördür...
Kitabı okuyalı çok oldu hatta bu kitabı bitirdikten sonra okumaya başladığım kitabı dahi yarı yaptım. Ancak buraya yazmak biraz geç oluyor. Malum zaman ve emek istiyor blog yazmak o sebepten biraz geç oluyor. Ama illaki yazıyorum. Nede olsa burasıda benim günlüğüm. ;)


Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

9 yorum:

  1. Ben ortaokula giderken herkesin elindeydi bu seri...
    Hiç okumadım, okumayı da düşünmüyorum ama dediğiniz gibi genç kızların seveceği türden bir kitap.
    Paylaşımınız için teşekkürler :)
    Sevgiler 🌸

    YanıtlaSil
  2. lise yıllarımda okuduğum kitaplardan... nostalji oldu...

    YanıtlaSil
  3. bende seriyi okumak istiyorum. Bakalım ne zaman okuyabilirim göreceğiz ;)

    YanıtlaSil
  4. ayyyy gizliyse okumayalııııım hihihi :)

    YanıtlaSil
  5. lisedeyken herkesin elindeydi bu kitapları okumak :) tekrar okuma hevesi geldi teşekkürlerr:))

    YanıtlaSil