13 Şubat 2019 Çarşamba

ÇAYLAK KİTAP YORUMU

Yazar: Edgar Wallace

Çeviri: İhsan Hız

Sayfa Sayısı: 320

Baskı Yılı: 2014

Yayın Evi: Altınpost Yayıncılık

ÇAYLAK KİTAP YORUMU


Edgar Wallace'nin Çaylak adlı kitabı oldukça sürükleyici bir polisiye roman. Ben bu kitabı 10 günde okudum. Normalde bu kadar hızlı kitap okumam pek mümkün olmuyor; malum çocuklardan fırsat bulmakta biraz zorlanıyorum. Ama bu kitabı okumaya başlayınca acaba Decadon adlı iş adamının katili kim? Bu tehdit mektubunu yazan mavi mürekkepli ve yeşil mürekkepli olanlar kim? İşe yeni alınan Leslie mi? Yoksa yeğeni olan Tanner mi? Gibi aklımda sorular dolaşmaya başlayınca okumamı biraz hızlandırıp, her fırsatta okumaya başladım. Ve benim için oldukça kısa bir süre sayılan 10 günde tüm kitabı bitirdim. 😍😉
 İsterseniz sizlere kitap hakkında biraz bilgi vereyim...

Çaylak Kitabının Konusu

Leslie adında bir kadın Decadon adlı zengin bir adamın yanında işe başlar. Bu adama bir gün yeşil mürekkep ile yazılmış bir mektup gelir. Decadon yeğeni Tanner ile beraber yaşamaktadır. Tehdite pabuç bırakmayan Decadon, kilitli bir odada ölü bulunur. Cinayeti Scotland Yard müfettişi Terry ve Amerika'dan gelen arkadaşı Jiggs soruşturmaktadır. Sonrasında zengin insanlara bazısına yeşil bazısına mavi mürekkepli mektuplar gelir. Londra'da iki ayrı çete vardır ve bunlar Kerky ile Tanner'a bağlıdır. Bir ara işbirliği yaparlar ancak sonrasında yine bozuşurlar. Terry ve Tanner, Leslie'den hoşlanmaktadır ve Jiggs'in tek derdi de bu arka arkaya işlenen cinayetleri engellemektir.

Keyifle ve soluksuz okunan bir roman. Zaten yazarı Edgar wallece bir İngiliz yazar. Ancak bir cok eserleri uyarlanmış ve filme çekilmiş. Alman televizyonlarında yayınlanmıştır. Almanlar tarafından sevilen bir polisiye yazarı.
Kitapta küçük bir bukle alıntı yapıp bu postumu da sonlandırmak istiyorum.

Tetley: Hayat, birdiğerini kovalayan bir sürü sorgu ve sorulardan ibarettir diyerek, yağlı bıyıklarını büktü ve sırıttı.
Terry: Çok tuhaf konuşuyorsunuz dedi. Fakat doğrusu, bu zamanda, birazda gülmek fena olmuyor.


Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

8 yorum:

  1. zengin insanların bazılarına yeşil bazılarına mavi mürekkepli mektuplar geliyor olması kitabın esrarengiz, heyecanlı yönünü ortaya koyuyor. Denk düştüğünde okumak isterim. Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim. Polisiye roman severlerin seveceği tarzda bir kitap. Bencede okumalısın.

      Sil
  2. Polisiye okumamıştım bir süredir, aklımda bulunsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence bu yazarın kitabını oku. Harika kitaplar yazıyor.

      Sil
  3. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar . Çok teşekkür ederim inşallah :)

      Sil
  4. ay biliyom bu yazarı evet çok eskilerden polisiye güzeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha yeni tanıdım. Gerçekten de çok güzel yazıyor.

      Sil