20 Aralık 2018 Perşembe

HAYAT KİTAP YORUMU

Yazar: Ayşe Kulin

Sayfa Sayısı: 337

Yayın Evi: Everest

Ayşe Kulin HAYAT KİTAP YORUMU

İlk Füreya kitabı ile tanıdığım Türk yazar Ayşe Kulin'in 2. okuduğum kitabı Hayat'ın yorumunu bugün sizlerle paylaşmaya geldim. Öncelikle bu kitap; yazarımızın hayatını anlatan otobiyografi olan 2 seri halinde...  'Hayat' serisi ilk doğduğu andan 22 yaşına kadar olan dönemi anlatıyor. 'Hüzün' kitabında ise 22 yaşından 40 yaşına kadar olan dönemi yazıyor, herhalde. Ben 'hüzün' ü henüz okumadım. Ancak kitabın kapağında 'dürbünümde kırk sene' yazdığı için öyle tahmin ettim.

Evet biz, benim zevkle okuyup bitirdiğim 'hayat' kitabına gelelim... Ayşe Kulin bu kitabına doğmasıyla başlıyor. Çocukluğunu, gençliğini, okuduğu okullarını ve okul maceralarını, evliliğini, çocuklarını, hayal kırıklıklarını anlatmış. Hatta hayatını anlatırken Ülkede olup bitenleri de bahsetmiş. Demokrat Parti'nin seçimleri kazanması ve Ülkeyi yönetmesini, 6-7 Eylül olayları, 1960 darbesi ve bu dönemlerde yaşanan sıkıntılara da yer vermiş...

Ayşe Kulin'in hayattaki mücadele dönemlerinde tek bir destekçisi oluyor, sorgusuz sualsiz yanında olan, onu karşılıksız, çıkarsız seven tek bir insan. Babası. Kendisi de bunu kitabında şöyle ifade ediyor: "Ben hayatta en çok babamı sevdim".


"Suat teyzem, beni beşiğimden usulca alıp bir yabancının kucağına verdiğinde sımsıkı yumulu gözlerimden birini açtım, yaşadığı sürece bana hep sevgiyle bakacak olan bir çift mavi gözü gördüm ve ister inanın ister inanmayın, beni bağrına basıp burnunu boynuma gömen kişinin babam olduğunu o an anladım.O, benim kokumu tıpkı bir hayvanın yavrusunu koklaması gibi yüreğine sindirerek içine çekerken ben de onun boynunda güneşin ve dağ kekiğinin kokusunu aldım.Bir kedi gibi guruldayarak memnuniyet sesleri çıkardım. Göz göze geldiğimiz an ise aramızda çok güçlü bir bağın oluştuğunu, onun beni hayatım boyunca her türlü kötülükten koruyacağını hissettim. Hatta bir gün hırsızlar beni çalmaya kalkışacak olurlarsa, yüzlerce çocuk arasında babmın beni kokumdan tanıyabileceğine içtenlikle inanarak gözlerimi yeniden sımsıkı yumdum ve kollarında huzurlu bir uykuya daldım. Mavi bir uykuya! Maviye düşkünlüğüm bundan mı kaynaklandı acaba? Hep mavi giymek istedim çocukken.Odama mavili perdeler astırdım, kitaplarımı defterlerimi mavi kağıtlarla kapladım."


Yukarıda da yazdığım gibi kitap 2 seri halinde oluşuyor. İlk seri olan 'Hayat' kitabının sonunda kötü giden evliğinden onu babası gelip, 2 çocuğu ve onu alıp götürüyor....

Kitap burada bitiyor....

Son olarak kitaptan hoşuma giden bir kaç alıntıya yer vermek istiyorum.
"Yüksek sesle konuşmanın ayıp, gönül kırmanın günah olduğuna inanan insanların arasında büyüdüğüm için olmalı, kavga etmek yerine, kavga sebebinin yükünü çekmeye hazırdım." "Dünyanın en çirkin, en ilkel köşesi bile olsa büyüdüğü yer hep sevgiyle hatırlanacaktır, ömrünün sonuna kadar."

''Tuhaf bir Ülkeydi benim memleketim. Birilerin başı mutlaka dertte oluyordu. Memleketin tüm insanlarının dertsiz tasasız yaşayabilecekleri bir günün güneşi henüz doğmamıştı bu topraklarda!'' 

Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

4 yorum:

  1. Ayşe Kulin çok severim okuyabilirim bu seriyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin ilk kitabı benim damağımda çok güzel bir tata bıraktı. Bnecede okunabilecek güzel bir seri....

      Sil
  2. kalemini sevdiğim yazarlardan... eminim keyifle okurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Kulin severlerin zevkle okuyabileceği bir seri. :)

      Sil