15 Ağustos 2018 Çarşamba

BOLU ABANT GÖLÜ GEZİSİ

Bolu dağını; İstanbul'a giderken görmüş ve hayran kalmıştık...
Yedi göller ve Abant gölü çok övülünce bu seneki tatilimizi bizde buraları görmek için ayarladık. İlk olarak Ankara'dan Nallıhan üzerinden Abant'a gittik ( Nallıhan'da da çok güzel bir kuş cenneti var. Ancak içine gezemediğimiz için o yazısı şimdilik erteliyorum. Bir ara sadece orayı görmek için gideceğiz. O zaman buraya yazarım)
BOLU ABANT GÖLÜ GEZİSİ

Abant-Ankara arası yaklaşık 230 km ve aşağı yukarı 3 saat sürede gidiliyor.  Yolları ağaçlar ile kaplı güzel bir görsel şölen olduğu için yolu insanı hiç sıkmıyor.

Abant Gölü’nün uzunluğu yaklaşık 900 m. kadar, en derin yeri ise 18 metre. Denizden yüksekliği 1.328 metreyi bulan, bu 1,5 km′den az bir alanı kaplayan küçük bir tatlı su gölünün kuzeybatı bölümü yarı bataklık halde. Bu yüzden nadir özellikteki sarı ve beyaz nilüfer çiçekleriyle kaplı ve bu benzersiz bitki örtüsü onu özel kılıyor. Bu yüzden Abant Gölü ve çevresi Milli Park statüsünde bulunuyor.
BOLU ABANT GÖLÜ GEZİSİ


Abant ve çevresi Milli Parklar Müdürlüğü’ne bağlı olduğundan parka giriş ücretli. Abant Tabiat Parkı‘na giriş yaptıktan sonra arabanızı hemen girişteki otoparka bırakabiliyorsunuz. Dileyenler için göl çevresinde tur yapmak için farklı seçenekler var. İsteyene bisiklet, isteyene at, isteyen ise faytonlar ile gezebilir..
Biz çocuklar ile biraz gölün etrafında yürüyüş yaptıktan sonra çocukların isteği üzerine faytona bindik.

BOLU ABANT GÖLÜ GEZİSİ


Böylece ilk fayton tecrübesinide edinmiş olduk. Çok eğlenceliydi. Bence sizlerde bizim gibi ailecek gittiğyseniz fayton ile gezin. Böylece gölün etrafını hiç yorulmadan gayet güzel şekilde gezmiş oluyorsunuz. 

Abant gölü gezisinde yolları, yürüyüşümüzü hatta fayton gezimizi çektiğimiz videoları düzenleyip yükledim. Dlerseniz sizlerde izleyebilirsiniz. Videoyu buraya bırakıyorum. 😍




Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

4 yorum:

  1. Ohh oh ne güzel. Ben görmeyeli epey zaman oldu. Bakalım tekrar ne zaman gideriz. Selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de çok güzel bir yer ben ilk kez gittim. Ve bundan sonra arada gidilmesi gereken yerler arasına hemen ekledim :)

      Sil
  2. ayy tatliş aileee ne güzel gezmiiiş maşallaah :)

    YanıtlaSil