20 Eylül 2017 Çarşamba

Elimde Patlayan Bir Doğum Günü Kutlaması

Eşimin iki tane doğum günü var. İlki babasının nüfus cüzdanına yazdırdığı; nüfus cüzdanı çıkarken kafasından uydurduğu uydurmasyon doğum günü. Diğeri ise 1983 günü regaip kandili hangi güne geliyorsa o şekilde bulduğu doğum tarihi. Eskiden öyle günümüzde olduğu gibi çocuk doğdu. Hadi doğum belgelerini al ve nüfus cüzdanı çıkar şeklinde değilde. Çocuk okula başlayacağı zaman gerekli olduğu için 7 yaşında çıkarılmış. Tabi aradan koskoca 7 yıl geçtiği için anne ve babalar çocukların doğum tarihini unutuyor. Seneyi yaşına göre buluyorlar ama ay ve günü bulmak bazen mümkün olmadığı için o gün akıllarına hangi ay gelirse o ayı ve günü yazdırırlarmış.

Normalde ben: ''iki doğum günü mü olurmuş hiç?'' diyerek asıl doğum gününde eşimin doğum gününü kutlardım. Ama diğeri de nüfus cüzdanında yazdığı doğum tarihi olunca eşim onunda kutlanmasını istiyor diye hissedince hemen en basitinden 'R' harfi şeklinde bir doğum günü pastası ve onun sevdiği yiyeceklerden oluşan bir sofra kurdum.


Aslında bu şekilde bir kutlama olduğunu eşime hiçbir şekilde sezdirmedim. Onun için, bu doğum günü tamamen sürpriz olacaktı. Ama aksilik olacak ya! O gün bir firmada işi olan eşimin işi erken bitince eve erken döndü. Tabi erken döneceğini haber vermeden aniden gelince benim sürprizde elimde patladı. 🙈🙌
O geldiğinde evin içinde düdüklü ve fırında pişen yemen kokuları eşliğinde; elimde kreme torbası ile pastanın kremasını sıkarken yakalandım. 😔
Ben elimdeki kreme torbası ile şaşkoloz şekilde kaldım. Ve eşime ''ama aşkım bugün erken geleceğini neden daha önceden söylemedin?'' diye ufaktan birde sitem edip, sürpriz-imim mahvolduğunu belirtip, hemen onu mutfağa girmesine izin vermeden salona yolladım. 😁


Halbuki kızımın şimdilik masa kurmama yardımı olmadığı için, oda babasına doğum günü hediyesi olarak; doğum günün kutlu olsun baba niyetine yazılan ''canım babam'' yazısını yazdırıp. babasına gönderecektim. Ama bu sefer doğum gününü hatırladığımı düşünür ve sürpriz yapacağımızı anlar diye onu doğum gününü kutladıktan sonra göstereyim diye düşünmüştüm. Bu kutlama tam bizim için sen hayaller kuraraken, hayatın sana sunduğu gerçekler sözünün bir özeti gibi oldu. 😓


Amma öyle, amma böyle derken bir ailecek kutlama daha tarihe not olarak düştü. Biraz geçte olsa burada da bulunsun. Nede olsa bu günlük ailemin geçmiş arşivi...

2 yorum:

  1. Ne zaman sürpriz yapılmaya çalışılsa genelde böyle aksaklıklar olur. Doğum gününüz kutlu olsun.

    YanıtlaSil