10 Ağustos 2015 Pazartesi

Zayıf Çocuk Sağlıksız Değildir

Çocuklarım yapı olarak yaşıtlarından biraz daha zayıf bir çocukturlar... Ama öyle çok iskeleti gözükecek kadar zayıf; hani halk arasında bir söylenti vardır ya 'Afrikalı' diye. İşte o derecede zayıf değiller...
Zayıf Çocuk Sağlıksız Değildir

Yapı itibari ile zayıflığını gören kişi/kişiler - özellikle kendi çocukları kilolu ise- ''Aaaa ne kadar zayıflar, sen bunlara hiç yemek yedirmiyor musun?'' diye akılları sıra espiri yapıyorlar!...

Ben artık bu tarz espiri ve söylemlerden bıktım. Çünkü ben küçükken de zayıf bir çocuk olduğum için aynı şekilde söylemler sürekli bana da ''sana annen ve baban bakmıyor mu? Kızım sen hiç yemek yemez misin?'' diye söylenir. O yıllarda bu sözlere içten içe üzülür, ve ''çok zayıfım güzel değilim'' diyede düşünürdüm. Simdi aynı şeyleri çocuklarım yaşasın istemiyorum.

Belki benim çocuklarım  kilolu değil, biraz zayıf... Olsun, kasaba et borcumuz mu varda kiloyu takıntı yapalım ki?  sağlıklı olduktan sonra (Allah'a şükürde sağlıklılar) hiç bir problem olmaz.

Benim çocuklarımın zayıf olması onların düzenli beslenmiyor, yada hiç yemek yemiyorlar anlamına gelmez. Aksine düzenli besleniyorlar ki kilo almadan kas ve kemikleri gelişiyor. Bugün bir sürü beslenme uzmanları dahi; çocukların kilolu olmasının ebeveynler tarafından sevimli olarak görüldüğü için beğenilmesinin aksine, obezite riski taşıyacağını bangır bangır bağırırken. Sen hangi akla hizmet benim çocuklarımın zayıf olduğunu ve onlara iyi bakmadığımı ima edebilirsin ki!...

Ben sürekli senin çocukların gibi öyle hazır gıda yemesinden yana değil, hatta cips ve kola içmesini istememem çocuklarımın sağlığını düşündüğüm için, yoksa o gıdaları alamamamdan değil.

Evet benim çocuklarım sabah kahvaltısı dışında ekmek yemez. Bence bu durum bir sorun değil. aksine güzel bir şey... Zaten ekmek yemezsek büyüyemeyiz, yada doymayız anlayışı bizlere küçükten aşılandığı için bugün ekmek yemeği kesmek için çaba harcamamız o yüzünden değil mi?

Ekmek yemeden, dışarıdan yemek yemeden bir çocukta büyütebilir, bu çocuk evet hazır gıda, çikolata yiyen çocuğa göre -bu yaşlarında- daha zayıf olur. Ama bu sağlıksız yada iyi büyüyemediği anlamına gelmez. Aksine daha sağlıklı olduğu anlamına gelir. Lütfen bunu artık o küçük beyninize sokun da bundan sonra benim çocuklarımın sağlıksız olduğu düşüncesini düşünüp. Hatta düşünmekle de yetinmeyip, bana ima etmeyi kesin!...

Hoşça kalın...

2 yorum:

  1. Benim oglumda zayiftir, atletik yapida.Bir Gram fazlasi yok, her seyi yemez,secicidir...Arkadaslari bile Gipta ediyor niye Kilo almiyor diye?

    Ben biraz fazla yesin ,Az Kilo alsin isterim ama cocugun bir limiti var onu cikamiyor.olsun.saglikli gelisimi var..

    Normal yiyip, aktif spor yapinca,hareketli olunca Kilo almasida pek mümkün degil Zaten.Sizin cocuklarinda metabolizmalari iyi calisiyor olmali :) obez olmalarindansa cocuklar zayif olsun daha iyi.
    Kilolu cocuk iyi bakilan ,iyi beslenen cocuk degildir...Size bu sözleri söyleyen yanlis bir düsüncededir..Toplum olarak bu yanlis Imajin yikilmasi gerekir...Basin ve TV ' nin bu konuda egitici yayinlari sürekli olmali ki zamanla sismanlik esittir hastalik olgusu insanlarin kulaklarindan,gözlerinden iceri gecip beyinlerine yerlessin :)
    Takmayin fazla böyle elestrisel bos konusmalari ...Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende zaten takmamaya gayret ediyorum. Ama bu tarz kendini bilmez aklı sıra benim anneliğimi sorguladığını görünce çok sinirlendim. Bu yazıda öyle bir öfke patlaması sonucu ortaya çıkmış bir yazı...

      Benced e öyle obez sorunu artık insanların gözüne gözüne sokulsun ki. Hatalarını anlayıp, erken zamanda önlemlerini alsınlar. Yoksa diğer türlü zaman geçtikten sonra aflamak ve püflemek hiç bir işe yaramaz...
      Sevgiler benden sana olsun. Güzel yorumun için teşekkür ederim...

      Sil