3 Aralık 2013 Salı

Efe iki gündür EN' lerde....

Efe canım oğlum, sizlerinde bildiği üzere bu sene ana sınıfında, ama oğluşum sene olarak diğer çocuklardan bir yaş küçük olduğu için ilk aylarda çok sessiz sürekli etrafını inceleme faaliyetleri içindeydi... Son bir aydır ise sınıfına, öğretmenine, bakıcı annesine vede arkadaşlarına iyice alıştığı için içindeki, gizli afacan Efe' yi çıkarmış durumda...

tokideki sesin çocuklarından haylazlıklar

Öğretmeni sınıfın dış kapısına iki gündür sınıfın enlerini yazıyor... Tabiki bu enlerde iki gündür Efe'nin de adı var ama bu enler biraz sakıncalı enler :) oğluşum dün sınıfın en afacanı iken bugünde en haylazı seçilmiş ::( Oğluşma sordum...
Ben: Oğlum neden sürekli yaramazlık yapıyorsun da senin adın bu şeklide listeye yazılıyor?..
Efe: Anne ama ben çok sesiz durduğumda karnım ağrıyor :)
Ben: karnım mı?... Nasıl yani oğlum?.. ( tabi oğlumun içinde kurtlar var hareketsiz durmak onu sıkıyor ha ha haaaa)
Efe: Alt dudağını sarkıtarak banane banane ağrıyor işte ve tabiki benim sorularımdan sıkılma halleri sürekli bana sürtünmeler ve hadi evimize gidelim diye mız mzılanmalar... vb...
Ben:  tamam oğlum bu seferlik sana ceza vermiyeceğim ama bundan sonra öğretmenini dinle, sınıfta şımarıklık yapma tamam mı?..
Efe : tamam dedi...

Ama ben sanıyorum ki bu tamamlar yine beni geçiştirmek için söylenmiş bir tamam. Çünkü dünde aynı şekilde tamam bir daha şımarmayacağım öğretmenimin sözünü dinleyeceğim demişti ama aradan bir gün geçmeden sözünü unutup yine sınıfta bildiğini yapmış... :(

Şuanda çaresiz kaldım öğretmeni ile konuştuğumda öğretmeni çok zeki her sorduğumu biliyor, İngilizce renkleri dahi öğrendi ama sınıfta faaliyet yaparken bir yarım saat sonra sıkılıp uğraşmıyor ''ben yapamıyorum'' diye ağlamaya başlıyor... Diyor...

Bu hareketleri birazda küçüklüğünden kaynaklıyor desem abisini de Efe'nin yaşında iken normal ana sınıfı değilde Kuran'ı Kerim öğreten özel kreşe göndermiştim. Maşallah kuzuma hiç bir problem yaratmadan gayet güzel şekilde bir senede Kuran'ı Kerim-i öğrenmiş vede hatim etmişti.... Ama Efem normal ana sınıfında dahi problemler oluşturmaya başladı, şimdilik alttan alıyorum ama bu şekilde devam ederse babası ile konuşup ona bir ceza vermem gerekecek sanırım :(

Sizin çocuklarınızda da bu tür problemler olmuşmuydu?...

Emir'in hatim töreni yazım için tık tık

Hoşça kalın.

14 yorum:

  1. Rabbim yardımcın olsun canım...

    YanıtlaSil
  2. Hakikatten kolay dönemler değil, bulunacaktır bir çaresi..:) Zeki çocukların yaşadığı şeyler bunlar diye düşünüyorum çünkü bazı şeyleri bildikleri için çok çabuk sıkılıyorlar, aynı şeyleri yapmaktan.. Kolaylıklar diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorum umarım en yakın zamanda düzelir...

      Sil
  3. canım gerçekten zor bir durum.Birde erkek çocuğu olduğu için biraz hareketlidir doğal olarak.Bence öğretmeninizin tutumu yanlış.Yaramaz öğrenci diye çocuğa bu yaftayı yapıştırmaması lazım.Üstelik bunu çocuğunda biliyor.Şimdiden böyleyse emin ol daha sonraları gitmek istemediğinide duyacaksın.Öğretmeniniz sınıf içinde Efe böyle hareketler yaptığı an onun aktivitesini sonlandırmalı ve dikkatini başka tarafa yönlendirmeli veya o anda Efe'ye yapmak istediği bir faaliyeti yaptırmalıdır.ya da arkadaşlarını izlemesini önermeli....bir sürü şey sayabilirim sana ama uzun olur.Aslında bu sorunu seninde desteğinle, öğretmeninizle beraber halletmelisiniz.(bu arada ben de ana okulu öğrt. yaptım)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa öylemi canım ne güzel :) evet haklısın öğretmenimizin tutumu benimde pek hoşuma gitmiyor aslında ama şimdilik duruyor bakalım dediğim gibi Efe de küçük olması etkenlerden biri bence... Bakalım zaman ne gösterecek inşallah bu sorunu da en kısa zamanda atlatırız.

      Sil
  4. bizim bıdıkta aynı durumda.. durdurana aşkolsun.. ama böyle tatlı bu bıdıklar yaaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) evet öyle ama arada sözde dinlemeleri gerekiyor ki okuldan bir şey öğrenebilsinler...

      Sil
  5. aferin ki onaaaa. öle olsun daa iyi yaa.
    :)

    YanıtlaSil
  6. iyi de öğretmen hem zeki bir çocuk diyor, hem aktiviteyi uzun tutuyor (yarım saatten sonra sıkılıyor demiş), hem çocuğu haylazlıkla suçluyor, hem de bunu çocuğun gözüne soka soka söylüyor-afişe ediyor. böylece de çocuk fişleniyor ve rencide oluyor. ardından bir de anne baba ceza verecek olursa, ileride pısırık, kendine güveni olmayan ve dolayısıyla hayatta-okulda başarısız bir çocuğunuz olacak allah korusun. kendi çocuğunuzu en iyi tanıyacak olan yine sizsiniz. eğer ki davranışlarının şımarıklık olmadığını düşünüyorsanız sakın oğlunuzu suçlamayın. açıkçası ben hatanın öğretmende olduğunu düşündüm yazıyı okuyunca. evet sınıf ortamında, grup idaresi zordur ama iyi öğretmen de sınıfı güzelce idare edip eğitim-öğretimini yapabilendir. iyi öğretmen, gerekiyorsa, çocuğun özelliklerine göre bireysel yaklaşımda da bulunabilmeli. ben bu tür durumlarda çocukların suçlanmasına çok karşıyım. sınıftan ayrı hareket eden çocuk ya aileden problem davranış kazanmıştır (ki sizi okuyunca böyle olmadığını düşündüm), ya sınıf programı ona ağır geliyordur, ya uygulanan program çocuğun seviyesinin altında kalıyordur, ya da sınıfta çocukla ilgilenen kimse yoktur. uzun oldu ama ben çocukla ilgili konularda çok hassasım. onların omuzuna yük bindirmemeli, hemen onları suçlamamalı, hatayı önce kendimizde ve okul ortamında aramalıyız diye düşünüyorum. allah kolaylıklar versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısınız zaten çocuklar oyun yaşında olduğu için hemen sıkılmasıda banada normal geliyor ama öğretmeni özellkle bir haftadır sürekli Efe'nin davranışlarından şikayet etmesi açıkçası benide korkutmuştu ama şimdi yapılan yorumlara bakıyorumda aslında o kadar fazla büyütülecek bir sorun değil gibi gözüküyor ondan arada oğluma tembihler ederek zamana bırakacağım inşallah en yakın zamanda düzelir...
      Bu arada çok teşekkür ederim uzun olması benim için problem değil aksine çok mmnun olurum :)
      sevgiler...

      Sil
  7. birincisi erkek çocuğu olması en büyük etken.kardeşlerin aynı kandan olması karakter huy suy açısından da aynı olması anlamına gelmiyor :) ayrıca mutfaktaki acemi yazmış zaten bu yaş çocuklar için yapılan etkinliklerin süreleri onların dikkatlerini toplama sürelerine göre belirlenir.süre uzun geliyorsa çocuğun sıkılması normal.hele zeki çocuklar algılamada dah ileride olunca daha da çabuk sıkılıyorlar.birde dönemsel davranışlar olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyleymiş canım bizimkiler tamamen zıt karakter ve huydalar...Sizin bu yorumlarınız sayesinde içim biraz daha rahatladı... :) çok teşekkürler.

      Sil