5 Şubat 2020 Çarşamba

KİLİS TAVA TARİFİ

Kilis tava; adından da anlaşıldığı gibi Gaziantep Kilise özgü bir yemek. Ben bu tarifi yemek yarışmasında gördüm. Orada Kilis'li bir gelin yapmıştı. Daha sonrada tarifi çoğu siteden okudum. Hatta çokta video izledim. Sonrada kafama uyan bir tarifi yaptım. Sonuç HARİKA! oldu. Ev ahalisi bir kez daha yapmamı istiyor. Ama bu aralar rejimdeyim. O yüzden yapamam, hiç kusura bakmasınlar. ;)

KİLİS TAVA TARİFİ


Kilis tava, Antepte kilis tava adıyla, Hatayda sini köfte veya sini kebap adıyla Adana da ise Tepsi Kebabı adıyla bilinir. Siz hangi ismi isterseniz o şekilde adlandırın. Ben ilk olarak kilis tava olarak öğrendim. O sebepten benim için KİLİS TAVA!...




Kilis Tava Malzemeleri

  • 1 adet sivri yeşil biber
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet kırmızı kapya biber
  • 1 adet domates
  • Yarım kilo kadar kıyma
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığından az karabiber
  • 2 adet patates(tabanına döşemek için)

 

Kilis Tava Nasıl Yapılır?

Kıymayı derin bir kaba alalım. Sarımsağı rendeleyip üzerine ilave edelim. Domatesi biberleri ve soğanı rondodan geçirip karabiber, tuz, kimyon, kekik ekleyelim. Sonrada ufak bir tutam maydanozu da ince ince doğrayalım. Bir yemek kaşığı kadar sıvı yağ ile kıymayı güzelce yoğuralım. 

Kilis Tava Nasıl Yapılır?

Daha sonrada kıymalı harcı bir Kenara alıp patatesi soyup yuvarlak dilimler halinde kesip tuzlayalım. Sonra tepsiyi sıvı yağ ile yağlayıp, patatesleri alta dizip üzerine yoğurduğumuz kıymayı yayıp bıçakla istediğiniz gibi şeklini verip domates, biber ve soğan ile süsleyip üzerini de folyo ile güzelce kapatıp 200 derece ısıtılmış fırında bir müddet kapalı olarak pişirin. Daha sonra folyoyu çıkarıp kızartın, kontrollü bir şekilde pişirelim, afiyet olsun
Kilis Tava Nasıl Yapılır?


Davet sofralarınıza çok yakışacak bir tarif. Üstelik yapımı da çok basit. Bence sevdiklerinize bu tarifi yapıp ikram edin. Sonrada tarif vermeye hazır olun. Çünkü bu harika kilis tavayı yiyen bir kez daha yemek yada kendisi yapmak isteyecektir; emin olun...

Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

3 yorum:

  1. Canım çekti şimdi. Kolay ve güzel bir tarif. Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. Evete öyle çok kolay ancak kolaylı yanında çokta lezzetli bir tarif :)

      Sil
  2. Benim çocukların seveceği bir yemek tarifi. Hemen yapayım onlar için. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil