19 Haziran 2018 Salı

RAMAZAN BAYRAMI VE BABALAR GÜNÜNDEN GERİYE KALANLAR

Nasrettin Hoca, Akşehir'de kadılık vazifesini yürütürken, karşısına iki adam çıkmış.
Nasrettin Hocaya sormuşlar:
- "Hocam, bunca senedir oruç tutuyoruz. Acaba Ramazan-ı Şerif, bizden memnun mu, onu memnun edebiliyor muyuz?"
Hoca cevaplamış:
- "Düşündüğünüz şeye bakın, o mübarek hiç memnun olmasaydı, her sene 10 gün önceden gelir miydi?" 😃
 Umarım Ramazan-ı Şerif Nasrettin Hocanın dediği gibi bizden memnundur...
Bu fıkrayı arife günü sosyal medyada görmüş ve çok beğenmiştim. Sizlerle de paylaşmak istedim.😉

Mübarek Ramazan ayı giderken bizlere hediye olarak bıraktığı Ramazan Bayramını da yaptık. Çok şükür ailecek güzel bir gün geçti. Gerçi benim için ailem ile birlikte olduktan sonra her gün bayram tadında oluyor... 😍

RAMAZAN BAYRAMI KOMBİNLERİ


Kocişkom çocuklar ile birlikte yine sabah erkenden bayram namazına gittiler. Onlar gelene kadar bende evi toplayıp, kahvaltıyı hazırladım. Sonrada 1 aylık Ramazan ayından sonra ilk defa bir masa başında hep birlikte kahvaltı yaptık. Ve bayramlaşıp, hazırlanıp, büyükleri ziyarete gittik.

Bu sene Ramazan bayramı tatili kısa olduğu için şehir dışına çıkamadık. Ankara içi ve ilçesinde bayram ziyareti yaptık.

ANNE KIZ KOMBİNİ

Genç kızken imrendiğim 2 şey vardı.
Biri çocuklarını ikiz gibi giydirmek. Çok şükür rabbim iki tane oğlan verdi. O imrendiğim ikiz gibi giydirmeyi sürekli yaptım. Halen bile onlara bir şey alırken 12 ve 9 yaşı var mı? diye bakıp, öyle alıyorum.

İkincisi ise anne kız giyinmekti. Bu duyguyu yaşayamayacağım diye çok korkmuştum. Ama rabbim kalbime göre verdi. Bana sonradan bir tanede kız çocuğu verdi. Şimdi de kendime ve ona aldığım kıyafetleri uyumlu almaya çalışıyorum. Bu bayramda aynı şekilde anne-kız kombini yaptım. Ben kızımla uyumlu giymekten zevk alıyorum. Umarım oda büyünce aynı şekilde düşünür.

Bayramın 3. günü bildiğiniz üzere babalar günü idi. Babalar gününde çocuklar harçlıkları ile babalarına yaş pasta almak istediler. Ancak bizim mahalledeki pasta hane bayram tatili sebebi ile kapalı olunca pasta alma hayalleri suya düştü. Başka bir şey yapmaya da zaman olmayınca kuru kuru babalar günü kutlamak  zorunda kaldılar.

Gerçi akşam babalarına dondurma ısmarlayacaklardı. Ama babaları akşam boğazı ağrıdığı için onuda yapamadılar. 😊 Anneler gününde de bana çiğ köfte ısmarlamıştılar zaten. 😂

Canım kuzularım bize varlıkları bir armağan. Onların dizimizin dibinde olup;  bize 'anne ve baba' diye seslenmeleri bizim için en büyük hediye. Gerisi teferruat!

Bana Ulaşabileceğiniz Diğer Sosyal Hesaplarım

6 yorum: