19 Haziran 2014 Perşembe

MUHALLEBİLİ ETİMEK TATLISI

Merhabalar arkadaşlar, 
benim bu sağlıklı beslenme olayımdan dolayı eskisi gibi pek tatlı yapmaz oldum... Ama tabi ki evde yaşayan diğer ev ahalileri bu duruma isyan ettiler... :) Özellikle küçük adamlar '' Anne sen eskiden çok güzel tatlılar yapardın şimdi neden yapmıyorsun artık bizi sevmiyor musun?'' diye isyanlar edip ufaktan sitem yapınca bende onları hiç kırar mıyım onların istekleri benim için emirdir diyerek hemen onların çok sevdikleri bir tatlı türü olan muhallebili etimek tatlısını yaptım...



Bizdeki son durum ise, sabah bu tatlıyı yapıp buzdolabına kaldırdım akşam yemeğinden sonra ev ahalisine tatlımı ikram ettiğimde büyük bir iştahla yenip hemen o gün tepsinin yarısını bitirdiler :) Hımm bu arda aramızda kalsın ama bende ertesi gün sabah televizyon izlerken keyif olsun diye iki dilimi mideme indirdim. :) Eeee sağlıklı besleniyoruz diye zevklerimizden de vazgeçecek değiliz ya... :)

İsterseniz ben sizlere hemen tarifi vereyim de sizlerde hemen bugün mutfağa geçip bu tatlıdan yapın ki evdekilerden büyük övgüler alıp ana kraliçe olun... :)


Muhallebili etimek tatlısı malzemeleri

  • Dikdörtgen büyük borcam tepsi için,
  • 1 paket etimek
  • 2 su bardağı şeker
  • 3 su bardağı su



Muhallebisi için:
  • 1 lt. süt
  • Yarım su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı mısır yada buğday nişastası



Üzeri için:
  • 1 Paket toz krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • Süslemek için ise ben tarçın kullandım sizler isterseniz çikolata sosu yada hindistan cevizi ile de süsleyebilirsiniz.



Muhallebili etimek tatlısı nasıl yapılır?

Yapılışı ise çok basit...Etimekleri borcam tepsiye yan yana diziyoruz.kenarda boşluk kalırsa ikiye kırıp doldurabilirsiniz.şekeri eritiyor karamelize ediyoruz eriyince üzerine su ilave edip şeker eriyinceye dek kaynatıyoruz. Daha sonra şerbeti etimeklerin üzerine döküyoruz. Diğer tarafta muhallebi malzemelerini karıştırıyoruz tabi topaklatmadan karıştırarak pişiriyoruz. Muhallebiyi pişirdikten sonra sıcakken etimeklerin üzerine yayıyoruz. soğumaya bırakıyoruz iyice soğuduktan sonra sütle hazırladığımız krem şantiyi en üst kısmına sürüp tarçın serpip buzdolabında dinlendiriyoruz... Bu arada bu tatlıyı ne kadar çok dinlendirirsen o kadar çok lezzetli oluyor.


Bu iki dilimi de siz takipçilerim için ayırdım buyurmaz mısınız?...

Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin...

hoşça kalın.

Diğer tatlı tariflerimi görmek için ise sizleri buraya alayım...

8 yorum:

  1. ellerine sağlik ama ayni durum bizdede var artik vücudum immün olmus tatlılara karsı :) yanı insan alisinca yapsada yememeyi ögleniyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öyle ama bende iki tanede kuzu olduğu için onlarıda unutmamam lazım onlar için dahi olsa arada tatlılar yapmam gerekiyor...

      Sil
  2. Bende epey zamandır yapmadım,ben de yapayım bu ara:)
    ellerinize sağlık,afiyet olsun
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) o zaman sana da kolay gelsin...

      Sil
  3. Ellerinize sağlık nefis görünüyor
    Çok severim bu tatlıyı

    YanıtlaSil
  4. çok pratik güzel bir tatlı, ellerine sağlık canım :)

    YanıtlaSil