3 Eylül 2012 Pazartesi

İSTANBUL GEZİSİ 3. KISIM

İstanbul gezimize 2. gün ile devam ediyorum.:) 2 Gün ilk olarak Muhteşem yüzyıl da da sık sık görüp merak ettiğim Topkapı Sarayına gittik. O kadar büyük bir saray ki gez gez bitmiyor. O çağ da Hürrem'in bu saraya neden bu kadar çok sevip, değer vermesini şimdi anlıyorum. İnsan o sarayda gezmekten hiç bıkmaz ki özellikle de o balkonları bir harika o kadar güzel manzaraları var ki o manzarayı izleyip, öylece kalmak istiyor İNSAN.

Şimdi sizlere bu Top kapı Sarayından çektiğim resimleri göstereceğim. O kadar çok resim çekmişiz ki içinden sizlere seçtiğim resimler bunlar. Buyrun izlemeye....

Top kapı Sarayı Müzesinin girişindeki bahçeden bir kare

Sarayın ortasındaki bahçe.

Hürrem Sultan vede Kanuni yılların dan kalma eşyaların sergilendiği oda.

O oda da resim çekmek yasak olduğu için çekemedim :( ama görevliler görmeden eşimin çektiği resimler :))

Şimdi de size ilk başta da dediğim gibi Sarayın balkonundan manzaralar ile birlikte çekilen resimler.

Bu resmide balkondan fotoğraf makinesinden yakınlaştırarak çektiğim manzara...

Balkonun ortasından çekilen bir kare.

Eşimin balkondan manzarayı seyrederken çektiğim resim.

Burada da eşimin bana kız kulesi vede köprüsünü gösterirken ondan habersiz çektiğim resim.

Gezmekten yorulan Efeyi, eşimin boynuna alıp gezdiği an:)

Benim kendimi Hürrem olarak hissedip balkondan ayrılmak istemediğim anda eşimin çektiği resim:))

Bir başka balkonundan kare, bu arada da ben öyle haşinle çantadan ıslah bez arıyorum Efeye vermek için.

Balkondan deniz olduğu kadar İstanbul da çok güzel gözüküyor şehir sanki ayaklarının altında gibi.

Top Kapı Sarayını özellikle balkonunu gezdikten sonra çocuklar çok yoruldu o yüzden yemek yemek için Top Kapıdan çıktık. Nasıl olsa müze kartımız var yarın tekrar gelip kalan yerlerini gezeriz diye düşündük. Yemek yedikten sonrada hemi dinlenmek hemi de İstanbul da gezmek istediğimiz bir başka yer olan Gül-hane parkına gittik. Şimdi de size Gül-hane Parkından karelerle baş başa bırakıyorum.

Gül-hane Parkında yeteri kadar dinlendikten sonra; Yere Batan Sarnıcı Müzesini gezmeye gittik.

Yere batan Sarnıcına girdiğimizde bizi karşılayan görüntü. Çok ürpertici vede soğuktu.

Yeniden yaratılış olarak bilinene bu sarnıç çok büyük vede çeşit çeşit renkli küçük balıklarla dolu idi.

Benimkiler en çok balıkları beğendi ikisi de büyük bir dikkatle balıkları izlerken hali:)

Balıkların yakından gözüküşü.

Bugünlük de benden bu kadar arkadaşlar ilerleyen zamanlarda İstanbul gezisine kaldığım yerden resimlerle birlikte devam edeceğim.